Livia Ștefan – poeme

Thanato Hotel
camera 33. ceva ce nu înţelegi. dragostea.
au fost destule, zilele, nopţile, durerile de dinţi şi mâncărurile alese
dacă zici nu mai vreau te ajunge din urmă şi vrei.
înghiţi în sec, te corupi, trece anotimpul ăsta, se pornesc
micile furtuni electrice, se îndoaie caroseria sub o piatră izbită cu ură
au fost destule, cât să te minţi şi să nu recunoşti
sexul de milă, sexul de silă, devalizarea combinatului chimic
şomeri ai indiferenţei, căldura corpului lipit de o cană de cafea care se răceşte
singurătăţile, rătăcirile, au fost destule. amânările, minutele în faţa oglinzii, depravarea de somn. luminile stinse, cablurile îngropate în asfalt, cicatricile, aritmiile
beţiile, smintelile şi răsfăţul. dacă zici că vrei te ajunge din urmă
şi te rupe. ca şi când lucrurile chiar ar fi putut însemna altceva decât o rugăciune
spusă fără să crezi. au fost destule. iluziile, plăcerea bolnavă,
conexiunile neverosimile, structurile magice ale nopţii, erorile de trecere
aventurile, hoţii care n-au lăsat urme, impulsuri de a săruta necunoscuţi,
viciile pofticioase, muzicile atonale, manualele mecanismelor defecte.
dacă nu ştii ce să zici, te ajunge din urmă. da. şi asta.
au fost destule. regretele şi blândeţea. sensurile giratorii în care ai ameţit, coridoarele
pe care ai mers târşâit şi ai vomat. pastilele de făcut fericire şi vinul prost.
gesturile altora, tristeţea copleşitoare în faţa căreia cineva râde mereu.
absenţele nemotivate, calicia coapselor de a se lăsa muşcate, vina
colectivă, seducţia fără scăpare, controlul inocenţei, cotele apelor, posibilele averse
incertitudinile dorinţei, vintrele excitate, pedepsele şi lipsurile
care constrâng. ruşinea. au fost destule. cârdăşiile. înşiruirile kitschului, sălbăticiunile
strivite pe autostrăzile căutării de sine, reveriile, poezia senilă. oboseala iubirii.
prozele infecte, frumuseţile vidului, întârzierile sinaptice. ai comentat destul,
ai bârfit. ai contemplat fără milă. şi te ajunge din urmă.
ofensivă şi de necrezut.
camera 404. don’t make this fat bunny sad
Laura Palmer s-a apropiat prin mulţimea care dansa
Laura Palmer s-a aplecat să-mi vorbească
Laura Palmer e moartă eu nu sunt Laura Palmer
ce-ţi lasă viaţa în afară de câţiva neurotransmiţători
cu ce să te joci când dragonul adoarme
a fost plăcere acum este panică Laura Palmer
ce-ţi lasă inima când valul de aer rece te ia
din tălpi şi până în creştet Laura Palmer pe încheieturile astea
o să-mi tatuez buruieni ordinare
din alea care înving istoria Laura Palmer găseşte-l tu p-ăla
învăluit în dopamină Laura Palmer ce-ţi lasă viaţa
amintirea unei voci care te-a făcut să tresari
Laura Palmer am băut cu mulţimea
cât tu ai făcut sex Laura Palmer te-ai autodistrus cât ai putut
eu cât m-am autodistrus te întreb cât
şi dacă am vrut să crăp când mi-a fost mai bine
acum când îmi e mai rău împart baia cu tanatofobia
împart cuşca la zoo cu pigmeul Ota Benga
Laura Palmer rezită la stres Laura Palmer e beată
Laura Palmer s-a drogat cât a putut eu m-am drogat cât
am putut şi încă mai pot Laura Palmer
să vii nopţile să îmi futi minţile să vii în fiecare vară
cu nesiguranţa cu presiunea atmosferică
să vii cu tot ce zdrobește un om
mă gândesc la sex cât îmi iau 4 țigări la bucată
vreau să mă fut şi nu vreau să mă fut cu oricine
mă gândesc la puterea seducției cât aștept să îmi iau salariul de la conta
mă gândesc la vremuri Laura Palmer la vremuri cu sticle de gin
las distrugerea să îmi umble prin cap deodată cu poftele
o țigară la bucată costă 80 de bani singurătatea nu costă nimic
mănânc o piersică rece și una caldă sunt încă
drogată încă mahmură sunt încă distrusă
serotonină cocaină nicotină iarba de căcat și iarba mai bună uppere Laura Palmer
îmi trec prin cap în mijlocul unei converaţii sinistre și mai ales DMT
şi mai ales LSD şi o să îmi cumpăr ciuperci
ciuperci pentru reducerea la absurd
un copil ţipă în fața unei tablete e seară și cald la o altă masă retrasă stă un bărbat care îmi place
şi poate că asta e În Sfârșit ceea ce nu așteptam ce nu mai voiam
lumea vorbește despre război și refugiați
locuim într-o țară în care mâncarea va fi mai scumpă ca drogurile deja este
mai scumpă decât drogurile
facem sex mecanic și trist și ne gândim la altele
la ce somn ne-a cuprins chiar acum
Laura Palmer s-a dat la mine
I don’t do xanax
I don’t do pokemon
fac depresie pentru care beau
depresie adevărată pentru care beau
depresie frumoasă în care mă expun
depresie pe care o construiesc
ca o bacterie care-şi construieşte colonia ei de bacterii
lumea se prăbuşeşte
seducţia nu
când lumea se prăbuşeşte
seducţia nu
poate oamenii care te-au abandonat ştiau ceva ce tu nu ştii
poate oamenii pe care i-ai părăsit ştiau ceva ce tu nu ştii
poate tu ştii ceva ce nu ştii
ceva în regim samizdat
ceva care să impresioneze
ceva care întârzie
câteva secunde
câteva minute
ceva care întârzie sferturi şi jumătăţi de oră
ceva care impresionează pentru că întârzie cu orele cu anii
ceva ce nu ajunge niciodată la timp
nu se va întâmpla
pentru că tot ce a fost
a fost dislocare
porneşti pe străzi spionate din confortul unei alte lumi
departe de ziua asta
afară clocotul vieţii se scurge înspre cheiurile golfului
înspre micile tragedii banale pândind de după colţuri seară de seară
departe de astea ascunse printre cutele boţite ale aşternutului
departe de astea din fața ecranului
oraşul se luminează cu greu şi asta se întâmplă fără să observ
sunetele străzii trec prin folia murdară a mahmurelii
totul a fost disclocare Laura Palmer
câteva amprente pe câteva clanţe de tablă
câteva pete de grăsime pe câteva plăci de faianţă
câteva probleme rezolvate de câțiva electricieni
mereu alții mereu bătrâni mereu plini de istorii pe care nu le-am trăit
mereu câteva însingurări nerezonabile plătite în euro
totul este dislocare
gloria urbană inutilă a unei femei care se scarpină
la sex
prin buzunarul pantalonilor
ca un bărbat
gloria la trecerea de pietoni
nu se va întâmpla
google street view a mai blurat şi alţi trecători
alte obiecte vestimentare
alte preocupări
alte degete ducând alte ţigări la gură
poate liniștea
nu va mai fi așa suspectă
poate ploaia se va transforma în gheață
imobilizând mizeria orașului
provocând gesturi reale și ofensive Laura Palmer
poate nu ne vom mai simţi vinovaţi
vorbind liber despre o țară
ai cărei locuitori sunt permanent reduși la tăcere
poate nu ne vom mai simţi vinovaţi
tăcând liber într-o țară ai cărei locuitori
sunt forțați să tacă
poate liniștea asta înnebunitoare
va face sens Laura Palmer
în spaţiile izolate şi moi de sub bandaje
în spaţiile vaste ale memoriei tuturor dislocărilor
altfel ce faci cu o singurătate despre care nu ştii nimic
camera 211. #Tracesofdelight
urme ale încântării pe străzile astea, noaptea, gustul brusc al nostalgiei pe marile bulevarde, felul în care lumina aleargă prin oraş aproape înnebunită, străbătând cartiere întregi ca un fluviu intermitent de telefoane, maşini şi ferestre, abia observată în curgerea ei discontinuă, purtând aluviunile cunoscute şi pofte din care nu-ţi mai revii. nopţi rele, fierbinţi, duhnind a confuzie, cu toate capcanele minţii transpuse în dialectele nedefinite ale cuburilor de gheaţă – limbajul care topeşte şi diluează istorii. topite şi diluate nopţile supravieţuitorilor. vară cu ficţiuni speculative şi stinghereală strategică în oamenii de la bar, veniţi aici cu umeri căzuţi, aşteptând pe scaunele înalte, ţinând cu degetele un ritm al lentorii pe tejgheaua lucioasă, mângâind standard buza unui pahar, arzând mocnit în reverii neconforme, consumându-se lent, indecent, iraţional de singuri.
camera 309. mono no aware.
se întunecă pe străzile oraşului, pe trotuar doi bărbaţi, în spatele lor se lungeşte o umbră sărutând apăsat cealaltă umbră, vântul loveşte aspru în ceafă, unde se termină geaca, un nebun trece lent pe sub felinare, îl urmăresc unind punctul A din care a plecat cu punctul B, unde mai mult ca sigur nu înţelege că va ajunge, cineva scapă un pahar sau o sticlă în bodega prin faţa căreia treci, altcineva chicoteşte, o fată râde cu poftă, pare foarte băută, câţiva stropi lipicioşi de bere se scurg pe picioarele ei lungi, pe pulpele albe, vântul mai ghilotinează o dată, torn în toată frumuseţea asta frumuseţea cealaltă, care se stinge uşor pe străzile astea, printre dâre de lumini şi penumbre, printre atâţia alţii care n-au priceput nimic, care n-au spart nimic, nici n-au mai râs, nici n-au mai chicotit, trec doar, fumând, vorbind, visând, de la un capăt la altul, dintr-un cartier în altul, prin lagărul ăsta urban al libertăţii, mă întorc în camera mea, unde lumina cade pe pereţi în trei icoane diforme, au fost nebunii şi mai frumoase, lucruri şi mai neînţelese, au fost democraţii care s-au terminat ca iubirea, a fost cineva care-a urlat pe ziduri şi mai murdare Fericire, unde morţii mă-tii eşti şi n-a răspuns nimeni.
camera 456. disposable darling.
vivre heureux, vivre caché
gem sub stratul de smog luminile Saigonului şi fetele atinse doar în grădinile secrete şi tu care umbli cu pielea ta de silicon strălucitoare prin inimile indecente ale domnilor de vârsta a doua, ferită de metropola aglomerată şi de soţiile obosite, martoră a unei intimităţi neînţelese, a unei dereglări trădătoare. cam asta e cererea şi este răsfăţ în minciună şi este delict al voinţei ce te aduce la viaţă în aşternuturile lor efemere. vei fi locuită, Pussy Willow, sub neonul ce clipeşte deasupra bărbatului gol care îţi mângâie părul cu peria asta veche de fildeş. îţi vei pierde savoarea în braţele altuia, în alt mini hotel, din nou şi din nou dragoste şi atingeri de plastic, din nou şi din nou privirile tale de noapte lovindu-se stins de becul incandescent, mereu altul, mereu vesel şi crud.
1 thought on “Livia Ștefan – poeme”